FANDOM

00024254.jpg

Toa Matoro Metru- robot strażnik

Toa Matoro Metru to Toa Matoro w wersji Toa Metru. Mieszkał na Metru Nui, Karda Nui, Voya Nui, a obecnie mieszka na Metru Nui i służy The Shadowed One' owi. Jest to Toa Metru lodu.

Karda Nui:

Kiedyś dawno pewien Ko-Matoran(Matoro) obudził się na Bagnach Sekretów. Spotkał tam dużo Matoran. Jego najlepszym przyjacielem był pewien Le- Matoran o imieniu Kongu. Po długich latach zbudował sobie i innym Matoranom kapsuły i kanistry. Musiał wtedy wejść do kapsuły. Wszedł do kapsuły, a potem wszyscy inni Matoranie też weszli do kanistrów i kapsuł. Wszyscy już byli uśpieni w kanistrach i kapsułach. Już po tym dniu z Karda Nui wyleciało dużo powietrza i było to tak mocne, iż wszystkie kapsuły i kanistry poleciały na różne części świata.

Voya Nui:

Kapsuła Matoro'ego wlądowała na Voya Nui i w połowie się spaliła, zniszczyła. Matoro się obudził i bardzo się zdziwił, ponieważ było już ciemno. Wyszedł z kapsuły i zobaczył na siebie. Widział, że jest w troszeczkę innej formie. Miał wtedy maskę z mocą. W pobliżu zobaczył wyrzutnię sfer Zamor. Wziął ją i poszedł dalej. Po kilkudziesiąt kilometrach napotkał pewnego Matorana o imieniu Orhkam. Orhkam pomyślał, że Matoro jest po stronie zła, więc się schował szybko. Matoro podbiegł bliżej i patrzył na drzewo. Z drzewa wyskoczył Orhkam, rzucił falę powietrzną i szybko biegł ze swymi szponami na atak. Matoro skoczył w górę i uciekł fale powietrznej, a potem kiedy lądował mocno kopnął Orhkama w głowę. Orhkam poleciał na ziemią, ale wstał. Wziął kawał ziemi, dmuchnął w nią Antidermis i ulepił kulę z Antidermis. Orhkam rzucił kulą w Matoro'ego, ale Matoro zwinął się w kulę i rozpędzony poleciał na Orhkama i przewrócił go. Orhkam znowu wstał i tym razem zapytał Matoro'ego:
1 posebbc27 entrypic12345.jpg

Vahkzonrrak

- Kim jesteś?

- Po co przyszedłeś?

- Co odemnie chcesz?

Matoro odpowiedział:

- Jestem zwykłym Matoranem po stronie dobra. Wylądowałem tu z kapsuły i nic nie wiem o tej wyspie.

- Po nic nie przyszedłem i nic od ciebie nie chcę.

Dobrze- odpowiedział Orhkam.

- Zaprowadzę cię do Turagi Lewy.

Gdy już dotarli do Turagi Lewy, to Turaga Lewa opowiedział Matoro'emu o wszystkim i dał mu mapę wyspy. Matoro powiedział, że ma pewną wyrzutnię. Orhkam dał Matoro'emu kilka kul Zamor i nauczył go tworzyć kule Zamor. Potem Turaga Lewa i Orhkam pożegnali go i znów zaczęli swoją pracę.
1 posebbc27 entrypic12.jpg

Turaga Lewa na Voya Nui

Matoro spotkał na drodze zmutantowanego Skakdi o imieniu Vahkzonrrak. Ten zmutantowany Skakdi wyglądał jak bestio-pająk. Matoro szybko wyrzucił sferę Zamor na Vahkzonrraka i podbiegł w lewą stronę i znów wystrzelił sforę Zamor, a potem podbiegł jeszcze raz w lewą stronę i znów wyrzucił sferę Zamor, a potem podbiegł w przawą stronę i wyrzucił znów sferę Zamor. Vahkzonrrak wykrzyknął straszne fale dźwiękowe, niszczące sfery Zamor i z ziemi wyleciała woda , która do końca zniszczyła sfery zamor Matoro'ego. Matoro uciekał, a Vahkzonrrak podbiegł za nim. Matoro stanął, ponieważ nie miał sił. Vahkzonrrak się zbliżał do Matoro'ego. Matoro pomyślał, że to już koniec z nim. Jednak z ziemi wyskoczył Toa Iruini w formie na Voya Nui.
1 posebbc27 entrypic123.jpg

Toa Iruini

Toa Iruini kopnąłVahkzonrraka, oddalił się, wyplunął ogień na Vahkzonrraka i wyrzucił tornado ze swej brońi na Vahkzonrraka. Potem Toa Iruini powiedział Matoro'emu, żeby uciekał. Matoro uciekał co sił w nogach, a Toa Iruini wyplunął największy ogień w tornado i jeszcze raz wzmocnił i powiększył tornado. Toa Iruini następnie pobiegł za Matoro i wział go na plecy oraz podwiózł go do terenu o nazwie B-A_zA i uciekł. Matoro szedł i zobaczył cztery postacie: Kopaku, Axoń Stars, Kalmar, Whonuru. Cztery postacie powiedziały Matoro'emu, że są po stronie dobra. Matoro też powiedział, że jest po stronie dobra. Oni powiedzieli, że mu pomogą i przedstawili się: Kopaku, jest białego koloru i ma tajne imię ,, Phantom's shield", Axoń Stars jest srebrno- czarnego koloru i jego tajne imię to ,, Powered", Kalmar jest czerwono- czarnego koloru i jego tajne imię to ,, Aiming Archer", Whonuru jest srebrno- czarno- czerwonego koloru i jego tajne imię to ,,Firebreather". Powiedzieli też, że nazwa ich drużyny to Baza Danych Voya Nui, a w skrócie to BDVN. Drużyna BDVN dałą mu wskazówkę do ucieczki z Voya Nui oraz zaprowadzili go Ko-Voya. Potem powiedzieli o niebezpieczeństwach w Ko-Voya. Potem BDVN uciekli do ich terenów. Tam Matoro szedł i znalazł jakiś kamień i wziął go. To był Kamień Toa. Po jakimś czasie pojawił się następny mieszkaniec. Nazywał się on Torahk. Był on bardzo potężny i tajemniczy. Matoro przygotował się do ataku. Torahk powiedział, że go oszczędzi. Pochwili zjawił sięVahkzonrrak. Matoro od razu wystrzelił sferę Zamor w Vahkzonrraka. Torahk zaczekał i przygotowywał się do ataku. Vahkzonrrak ochronił się wodą i sfera Zamor się zamroziła. Torahk uderzyłVahkzonrraka swoją kosą w wystrzeliwacz sfer Zamor. Vahkzonrrak swojim przerażającym wzrokiem zaczął topić lód i rzucał falę wody na Torahka. Maska Matoro'ego wykorzystałą swoją moc- Vahkzonrrak stracił kontrolę nad grawitacją i przy nim utworzyła się fala dźwiękowa. Fale dźwiękowe dręczyły Vahkzonrraka i on ciągle spadał na ziemię. Torahk uderzył kosą o pole soniczne wokół Vahkzonrraka i Vahkzonrrak został ciężko ranny. Matoro wykorzystał moc Kamienia Toa i przemienił się w Toa Matoro.
000242541.jpg

Toa Matoro

Posiadał wtedy wszystko lepsze i nowe. Zaprosił wszystkich, których spotkał na wyspie Voya Nui i zapytał czy chcą iść z nim na Metru Nui. Toa Iruini powiedział tak, Torahk powiedział, że on musi tu zostać, Turaga Lewa chciał odmówić ale ciężko się przekonał, że powinien iść z nimi, BDVN też zostali na wyspie, Orhkam powiedził tak. Turaga Lewa przyniósł kanistry, które budował. Każdy kto się zdecydował pójść na Metru Nui wszedł do swojego kanistru. Ci, którzy na Voya Nui chcieli zostać popchnęli kanistry do morza. Vahkzonrrak został w więzieniu na Voya Nui i już nie mógł z więzienia wyjść. Kanistry wędrowały przez morza do Metru Nui.

Metru Nui:

Gdy Toa Matoro wyszedł z swojego Kanistru zobaczył w pobliżu Kanistry przyjaciół z Voya Nui. Otworzył je i obudził przyjaciół. W pobliżu szybko przyjechały dwie strażniczki, Votrixx i zawołały jeszcze cztery Votrixx strażniczek. Toa Matoro chciał zaatakować, ale strażniczki Votrixx zaszybko rzuciły energetyczną sieć i elektro łańcuchy na Toa Matoro'ego i jego przyjaciół. Następnie strażniczki Votrixx zaprowadziły Toa Matoro'ego i jego przyjaciół do władcy Metru Nui, The Shadowed One'a. The Shadowed One powiedział Toa Matoro'emu i jego przyjacielom, że jest on władcą Metru Nui i że nazywa się The Shadowed One oraz dodał, że to narazie wystarczy. Potem The Shadowed One zapytał Toa Matoro'ego i jego przyjaciół:

- Skąd przybyliście?

- Po co tu przybyliście?

- Jaki jest wasz cel?

- Kim jesteście?

- Co od nas chcecie?

- Powiedzcie wszystko inaczej lepiej nie mówić co się stanie!

Toa Matoro opowiedział jego i ich ( jego przyjaciół) historię na Voya Nui, a następnie mówił:

- Przybyliśmy tutaj, ponieważ np. tutaj jest moje prawdziwe miejsce, niektórzy mieli dość ciemności na Voya Nui itp...

- Nie mamy żadnychh celów.

- Od Ciebie i Twoich mieszkańców nic nie chcemy.

Potem Toa Matoro i jego przyjaciele się przedstawili i opowiedzieli swoją historię. The Shadowed One kazał Votrixx, żeby uwolniły Toa Matoro'ego i jego przyjaciół. The Shadowed One opowiedział Toa Matoro'emu i jego przyjaciołom wszystko o Metru Nui. To trwało długo. The Shadowed One powiedział Toa Matoro'emu i jego przyjaciołom, że napewno są spragnieni i zmęczeni, więc przysłał ich do odzielnych części Metru Nui. Toa Iruini, Turaga Lewa i Orhkam zostali przysłani do Le-Metru, a Toa Matoro został przydzielony Ko-Metru. Toa Matoro starał się zostać bohaterem poprzez dzielne czyny, np. pomaganie w łapaniu złodzieji, wiernemu służeniu The Shadowed One'owi, pomaganiu Matoranom, pilnując porządek w wszystkich częściach Metru Nui, dobrze wykonując zadania... Pewnego dnia do The Shadowed One'a przyszła wiadomość, która groziła mu, że jeśli nie da artefaktu zwanego Sercem Visoraków to ktoś zniszczy Metru Nui. The Shadowed One zaproponował Toa Matoro'emu, że zbuduje armię robo strażników o nazwie Toa Matoro Metru. Toa Matoro się zgodził.

Bionicle MOC O jin 4 by 3rdeye88.jpg

Torahk

1 posebbc27 entrypic1234.jpg

BDVN ( Baza Danych Voya Nui)

1 posebbc27 entrypic1.jpg

Orhkam

The hunter 3.jpg

Matoro na Voya Nui- troszeczkę inna forma niż na Karda Nui

Więcej z Fandomu

Losowa wiki